Revelstoke &Glacier NP

6 augustus 2010 - Illecilliweat Campground, Canada

06-08-2010
Vandaag lekker uitgeslapen en klaar voor sight-seeing.
We gaan richting Revelstoke, waar we de meadows in the sky parkway oprijden. Lekker met veel haarspeldbochten. Leuk met de camper, vooral als je al ervaring hebt met een oude Mercedes.
Boven heb je uitzicht op vele bergketens. Mooi om te zien, maar helaas is het behoorlijk heiig, waardoor het uitzicht toch beperkt is. Er zouden veel bloeiende bergweiden moeten zijn, maar de bloemetjes zijn waarschijnlijk al wat uitgebloeid.
Wat er wel volop is: horseflies, een soort van horzels die maar om je heen blijvern zoemen.
Tijd voor een uitgebreide lunch: soup &salade, of wrap &salade of quesedilla &salade. Eva gaat natuurlijk voor een brownie overgoten met chocoladesaus en slagroom! Maar goedr dat ze nog gen vullingen in haar kiezen heeft..........
Revelstoke is een leuk plaatsje. op de terugweg gaan we nog enkele korte trails doen:Skunk cabbage trail, een plant met gigabladeren, Giant cedars trail, een boardwalk door een rainforrest met grote, eeuwenoude red cedars. Indrukwekkend! En nog een Hemlock trail, ook een eeuwenoud rainforrest met nog andere hoge bomen, Hemlock genaamd.
We zien er ook schattige grondeekhoorns, waar we een filmpje van hebben gemaakt.
Af en toe vallen er een paar drupjes regen en eenmaal terug op de kampeerplaats zien we dat onze tuinstoelen allemaal natgeregend zijn.
Deze drogen echter snel bij een kampvuurtje. Nog een kop soep erbij, flesje bier, rootbeer en chips.
We hebben ongeveer 190 km. gereden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. jeanne:
    8 augustus 2010
    Hallo. Wat jullie daar allemaal zien, zoveel. Wel heel mooi zal het zijn. En wat een afstand dat jullie rijden. Hopelijk steken die horzels niet zo gauw.
    Tuinstoelen wel binnen zetten .Ha Ha.Heel veel kijkplezier. Hr groeten van mij xxx Jeanne.
  2. Marion & John:
    8 augustus 2010
    Dag buurtjes,
    een indrukwekkend land, begrijpen we wel inmiddels. Maar helemaal aan jullie gewaagd (en jullie aan het land!). Mooi te zien, welke ervaringen jullie daar zoal opdoen. Hier gaat ook alles goed, met name geregeld een mals buitje Hollandse regen. Jullie huisdieren doen het goed, dus maken jullie je maar geen zorgen. Misschien is het een goed idee om de "inlandse" begrippen van een Nederlandse vertaling te voorzien. Dat maakt het wat gemakkelijker om te lezen. Vrolijke groetjes en een goede vakantie verder. Marion & John.