23-08-2010 Banff en zwarte beer

23 augustus 2010 - Mosquitocreek Campground, Canada

Vandaag slapen we lekker uit. Het is erg koud 's ochtends. Te koud om te kanoën, maar we gaan wel kijken bij blue canoe of het iets is. Het kost 75 dollar voor 2 kano´s , 1 uur. Slik. Bewaren we wel voor een warmere dag. We doen nog wat boodschappen en rijden dan richting Mosquito creek campground. Onderweg zien we castle mountain in de zon. Mooie berg! We eten wraps die we bij safeway gekocht hebben en rijden dan weer verder.
Kort na Lake Louise zien we plotseling een hoop auto´s remmen en de berm in schieten. Een beer!!!! Wij stoppen natuurlijk ook om de zwarte beer te bewonderen, die gewoon vrolijk besjes zit te eten in de berm. Hij/zij treks zich niets aan van al die rare mensen met hun fotocamera´s! De beer loopt onze kant uit, dus gaan we weer in de camper verder kijken. Zo komt ie vlakbij het raampje en kan ik een filmpje van dichtbij maken. Geweldig!!
Bij mosquito campground is het fris, ook al schijnt de zon af en toe. we zien sneeuw liggen op een berg, waar vorige week geen sneeuw op lag! Achter onze plaats loopt een paadje en als we dat volgen komen we bij de rivier uit. Mooi om de toppen in de verte te zien en de zon schijnt er nog. We maken al gauw een vuurtje om op te warmen, maar dat valt niet mee. Ook 's nachts is het goed koud.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl