11-08-2010 Wilcox pass

11 augustus 2010 - Jasper, Canada

Vandaag lopen we een tochtje vanaf de camping. De Wilcox Pass. De lucht is blauw met af en toe een wolkje, ideaal wandelweer. Het is wel fris, maar wat wil je op 2000 meter hoogte! We worden steeds getracteerd op de mooiste uitzichten die je maar kan bedenken. na elke bocht is het weer anders. Geweldig! de tocht is niet heel lang en steil ( 10 km. 450 m. stijgen) en we zijn al rond 15:00 weer terug.
Na even uitrusten en spulletjes opruimen kijken we nog even bij het Columbia icefield center, waar we ons afvragen of we in japan zijn........Het is er erg toeristisch. je kunt met een of ander voertuig een stuk de gletcher op, maar dat hebben we in Noorwegen al zelf gedaan, dus daar hebben we geen behoefte meer aan. we kijken nog even rond in het gletchermuseum en gaan dan weer terug naar de camping.
Er zitten veel eekhoorntjes rond de RV en Eva doet alsof ze eten in haar hand heeft.....hap!!!! Schattig hoor eekhoorns!
We eten wraps met chili en een lekker flesje wijn erbij (12 dollar!). Er is hier een hoge tax op drank en sigaretten, maar de gezondheidszorg is gratis.

1. jose:
    16 augustus 2010
    hoi

de wijn allen 12 dollar? dus niet alleen de vis wordt duur betaald haha! Eva je moet terugbijten hoor,,

groetjes Oma xxx