12-08-2010 Jasper

12 augustus 2010 - Jasper, Canada

Vandaag vertrekken we richting Jasper verder langs de icefields parkway. Het is bewolkt, met ook regen, dus we zxien niet veel van de pieken. Onderweg gaat het zelfs erg hard waaien en gieten en drinken we een bakkie koffie op een parkeerplaats. Geen weer om watervallen te bekijken!
We gaan naar Wapiti campground, dichtbij Jasper en hebben blijkbaar geluk dat we nog plaats hebben. In het weekend (het is donderdag!) is het erg druk hier. We gaan Jasper in voor boodschappen, maar het is al moeilijk om een parkeerplaats te vinden. Er is een wasserette, iets wat op campgrounds ontbreekt en we toch inmiddels wel kunnen gebruiken.
Na wat boodschappen besluiten we morgen terug te gaan om de was te doen en nog meer boodschappen. Ook kunnen we dan misschien wat shoppen, winkeltjes genoeg!
We eten 's avonds steak met boontjes en aardappelpuree. We gaan na het eten op weg voor een tochtje naar the five lakes, waar we bevers en moose en elk zouden moeten zien. Zouden moeten zien ja, niet dus! Alleen wat vogeltjes en een verdwaald eekhoorntje. Op de terugweg zien w een grazende elk bij de ingang van de camping, grrrrrrrr.
Het regent vrijwel voortdurend, dus blijven we lekker in de camper.