10-08 Icefields parkway Wilcox creek

10 augustus 2010 - Columbia Icefield, Canada

We vertrekken vanuit kicking horse campground richting icefields parkway. In Lake Louise gooien we de tank vol (130 liter), doen wat inkopen en kopen ook twee regenjassen voor Joost en Eva. Die lekten gisteren als een mandje....
De icefields parkway is erg mooi. Er doemen al snel aan alle kanten bergen op en gletchers. Wat een uitzicht!! En vlak na Lake Louise zien we onze eertse zwarte beer. Een klein zwart drolleke dat rondscharrelt in de berm langs de weg.
we stoppen bij Bow pass lookout en maken foto´s van Bowlake met het Wapta icefield op de achtergrond.
Rond 3 uur bereiken we onze volgende campground: Wilcox creek. Rustige plaatsen met zicht op gletchers (en dus tamelijk koud als de zon weg is en het waait, maar dan heb je geen muggen), maar wel erg mooi dus. We maken natuurlijk weer een vuurtje om de rest van onze kleding te drogen en
gooien hamburgers en een sparerib op de BBQ. Lekker smullen.'s Avonds nog een paar spelletjes: rikken en regenwormen en nog ff lekker lezen in bed.

1. jose:
    13 augustus 2010
    Hoi Daar istie dan, de BEER nog n jonkie dus leuk om dat zo te zien!!, wat zullen jullie genoten hebben van dat prachtige uitzicht wauwwwwwww
    Betty wat kun jij het toch mooi en goed op papier zetten Petje af hoor! lieve groetjes van mij Mam doeiiii xxx