04-08-2010

4 augustus 2010 - Kootenay Park-radium Hot Springs, Canada

Vandaag al vroeg opgestaan om plaats te hebben op de parkeerplaats voor Stanley Glacier. Deze is nl. niet al te groot enn stond gisterenmiddag bommetjevol. Het is vrijwel onbewolkt, maar wel tamelijik fris, maar we zitten dan ook op zo´n, 1500 meter.

We zijn er al om 7:30 en hebben de parkeerplaats helemaal voor onszelf, ahum.

Na een ontbijtje pakken we rustig onze spullen en gaan het pad op. Het is nog erg rustig en we zingen een liedje om de beren af te schrikken............

Het pad stijgt rustig tussen boompjes en rotsen. Halfweg komen we op puinhellingen, wat minder makkelijk te lopen. Ondertussen zien we weer veel eekhoorntjes. in de verte zien we de gletcher en deze komt maar langzaam dichterbij. Afzien altijd zo´n eerste tochtje, maar wel mooi. De terugweg gaat een stuk sneller. we waren begonnen op 1560 meter, hoogste punt 2144 meter. Dus zo´n 600 meter gestegen. Is ook flink.

Na lekker bijkomen in de camper rijden we richting Radium hot springs. En inderdaad het wordt steeds heter!!!

Met enige moeite vinden we een camping. $40, Full hook-up en wifi!

boodschappen gedaan bij Sobey´s, pizza´s inde oven en daarna lekker de airco aan en douchen.

Joost, Eva en Lars stoken nog een fikkie en ik duik mijn bedje in.

P1020037P1020040

1. jose:
    5 augustus 2010
    Hoi, ZO uitslapen ie er dus niet bij , dat zul je Thuis moeten doen haha en zing maar niet te hard misschien vinden de beren dat wel heeeeeeel mooi !

fijn dat jullie veel beleven en dat is nog maar t begin,,
    Liefs van mij by by xxx