03-08-2010 Kootenay NP

3 augustus 2010 - Marble Canyon Campground, Canada

We zijn om half 7 allemaal al wakker en gaan om half 8 al ontbijten. Lekker vroeg!
Rond half 9 gaan we op weg naar Canmore om een hardware store te zoeken, op jacht naar een bijltje.
Ook moeten we flink wat drinkwater inslaan, omdat ontraden wordt het water van de camping te gebruiken voor consumptie........
Het is hier nog tamelijk vlak, maar in de verte zien we al wat bergen, helaas nog zonder toppen, want die zitten in de wolken.
We hebben al een parkenpas gekocht, dus kunnen we bij Banff lekker doorrijden i.p.v. aan te sluiten achter een lange rij RV´s.
Op een leuk parkeerplaatsje kijken we wat omn ons heen, onder het genot van een zelfgezet kopje koffie...leve de camper!
Intussen komt de zon steeds meer tevoorschijn en zien we nu ook de toppen van de bergen. Wow, mooi man!
we passeren de grens met Kootenay en zijn al snel bij onze nieuwe kampeerplaats. Marble canyon campground. Hele grote plaatsen, veel privacy en natuurlijk een picknicktafel en firepit.
Na een flinke kom cornflakes gaan we enkele bezienswaardigheden met een bezoekje vereren.onderweg zien we een soort van roodbruine herten, weet niet wat voor soort.
- paint pots: okerbronnen, waar de indianen hun okerkleurige kleurstof haalden.
- marble canyon: een lange diepe kloof, ooit uitgesleten door een gletcher, die inmiddels gesmolten is. Erg mooi om te zien. We zien hier ook goed dat er in 2003 een grote bosbrand gewoed heeft.
Er staan veel dode dennen, waartussen alweer nieuw groen tevoorschijn komt en vele roze bloemen. we zien ook grondeekhoorntjes, grappige beestjes.
Weer op weg naar de parkeerplaats worfden we aangesproken of we de zwarte beer gezien hebben........HUH? grapje zeker.....
Blijkt er dus net een zwarte beer de rivier overgestoken te zijn, enkele minuten voordat we terug waren. Die hebben we dus gemist. Jammer.
Een zwarte beer op afstand is natuurlijk wel mooi om te zien. Van dichtbij is het vast een ander verhaal LOL.
weer terug op de camping fourageren we wat hout, hakken de kinderen het klein met het nieuwe bijltje en zitten we nog even lekker in de zon.
Na een bord spaghetti di Betty doen we de afwas en maken de kinderen een vuurtje. Het knettert gezellig en houdt de muggen hopelijk op een afstandje..........
We hebben vandaag ongeveer 165km. gereden.

P1020002P1020013