02-08-2010 Op weg naar de rockies!

5 augustus 2010 - Calgary, Canada

Overnacht in het Travellodge Hotel.

Redelijk geslapen voor een eerste nacht.
Vandaag vroeg ontbeten, voor $46,- eggs, bacon, french toast en flapjacks.
Hmm Canada is toch niet zo heel goedkoop.
Eerst de RV opgehaald bij Cruise Canada, 100m vanaf het Hotel.
Daarna met de RV weer naar het Hotel om de bagage op te halen en uit te checken.
Is wel ff wennen zo´n RV (Motorhome, Camper). Met de spiegels erbij, 3.05 meter breed.
Er zit een stuur op maar het heeft weinig effect, de vering is ook lekker hard.
Op een slecht wegdek rammelen behalve de pannen ook wij.
Maar goed, wel airco, automaat, cruise en een dikke v8. Dus we zullen maar niet te veel klagen.

Bij de eerste supermark een hoop spullen ingeslagen (160 $).
Daarna op weg naar een eerste camping, niet te ver weg zodat we redelijk vroeg daar aankomen.
Onderweg drie maal een laser controle tegengekomen, blijkbaar(of gelukkig) is de snelheidsmeter op de RV redelijk optimistisch.

Bow valley campgound, dichtbij Canmore, 100km vanaf Calgary. Lekker in het Bos, de buren op minstens 50m.
Met een BBQ plaats, zijn we dus vergeten om hout en bijl te kopen.
In de avond een bui gehad. Er zitten veel eekhoorntjes die niet schuw zijn.

P1010988P1010992P1010993

Morgen via Banff naar Kootenay national park, marble canyon campground.