14-08-2010 the Bald hills

14 augustus 2010 - Jasper, Canada

We staan vandaag al om 8:00 op om naar Maligne lake te rijden, vanwaar een wandelroute loopt. Onderweg er naartoe zien we elk/wapiti´s en een stukje verderop een groot mannetjesexemplaar. Allemaal langs de weg. Het lijkt erop dat je hier vooral veel moet rijden met de auto om wild te zien. Tijdens onze wandelelingen zien we meestal alleen eekhoorns en vogels:(.
De lucht is blauw met af en toe een wolkje. Op de parkeerplaats is het al druk. We ontbijten rustig en pakken onze rugzakjes in om op weg te gaan. Het eerste stuk is saai over een breed pad. Daarna gaan we de bosjes in en wordt het smaller en steiler. de uitzichten worden echter ook steeds mooier. in plaats van een weide met uitzicht, besluiten we naar het topje te gaan. Hier heb je 360° uitzicht met bergen. WOW.
Daarboven zitten ook.....eekhoorntjes. Eentje bedelt er telkens om iets lekkers. Als Joost hem zijn appelkroost geeft, rent hij er snel mee weg.
Het weer blijft goed en we lopen nog een stukje verder en genieten van al het moois en lekkere weer.
Op de terugweg komen we langs Maligne canyon, heel diep en lang. Vooral als je al veel gelopen hebt van tevoren ;).
's Avonds bakken we een broodje hamburger en rusten uit.

1. Smolly:
    18 augustus 2010
    Hallo daar.

Leuke vakantie hebben jullie zeg! Ziet meer wild dan ik mijn hele leven heb gezien. Veel plezier.

Een kleine opmerking: geen wilde dieren voeren daar krijg je bedelgedrag van. Straks bedelt nog een beer om eten...en die neemt geen genoegen met een appeltje