18-08-2010 Lake Louise

18 augustus 2010 - Lake Louise, Canada

Vandaag gaan we richting Lake Louise, waar we in verband met de te verwachten drukte om half 12 al inchecken op de camping. De camping is gigantisch! Echt bijna twee kilometer lang!
Hij ligt dichtbij een spoorlijn en dat merken we al snel. TOOTTOOT (doof) komt de trein eraan, want er zit een bocht bij de camping en dan toetert ie maar voor de zekerheid. Hopelijk doet ie dat aleen overdag............?
We doen wat inkopen bij lake Louise. 's Middags doe ik de was  terwijl de kinderen en Joost zich vermaken bij de rivier. Het is vandaag 30 graden, dus dat lukt wel!
's Avonds gaan we uit eten bij mountain lodge. niet echt veel bijzonders: Hamburger (alweer) met frites. Toch moeilijk om iets fatsoenlijks te vinden hier. Maar wel te pruimen hoor.
Tegen 8 uur lopen we naar een voorstelling over grizzly beren. We zien dan ook wat voor uitwerpselen ze hebben: een flinke plas met uitgescheten besjes. Dat hebben we al wel eens eerder gezien toen we wandelden, maar wisten niet wat het was. Het tenten gedeelte van de camping is omheind met een electrisch hek (Jurrassic park, hihi).
Op de terugweg (1,5 km lopen) gaan we langs de rivier en komen flink wat grizzlyflatsen tegen, gelukkig wel opgedroogd, maar echt lekker rustig loopt het toch niet.
We willen tegen tienen gaan slapen om morgen uitgerust te zijn voor een tocht.
Helaas.
De treinen toeteren ook 's nachts gewoon. Een herrie, je vliegt recht omhoog in je bed. Met wat oordopjes is het net te doen, dan schrik je niet meer zo.
Morgen een andere camping zoeken dus!