09-08 iceline trail

9 augustus 2010 - Field, Canada Yoho Np, Canada

Na een hele nacht regen vertrekken we richting iceline trail. Een tocht van 14 km. langs gletchers. Het is bewolkt, met af en toe een zonnetje, maar niet echt mooi weer dus. We stijgen door de bossen en al snel begint het te regenen. FF schuilen dan maar. Als de zon weer wat door komt lopen we verder. Het pad stijgt vrij geleidelijk, maar af en toe valt er een drupje, wat het lopen niet echt gemakkelijk maakt. Als we boven de boomgrens uitkomen lopen we tussen de gletchers en kijken naar beneden, waar we nu de bovenkant van Takakkaw waterval kunnen zien. Als we bijna bijna bij het hoogste punt van de tocht zijn (na 7 km) wordt de lucht wel erg donker en horen we gerommel in de verte. Dus........vlug omdraaien en aan de terugweg beginnen! We lopen half rennend de berg af, met af en toe een bliksemflits en gedonder, maar gelukkig niet echt dichtbij. Eenmaal tussen de bomen voelen we ons iets veiliger, maar inmiddels valt de regen met bakken naar beneden, waardoor het pad verandert in riviertjes.
Helemaal doorweekt komen we bij de camper aan. Waar laat je nu al die natte zooi? In de douche dan maar, daar is het niet erg als het nat is. Nadat we ons lekker afdrogen, kruipen we even onder de dekens, lekker warm en drinken een kop thee. Handig zo'n camper......
Weer terug op de campground hangen we de natte kleren buiten en maken we een vuurtje om op te warmen. Inmiddels is het natuurlijk droog........
Na een flink bord spaghetti nog even bij het vuur zitten en dan lekker slapen.